Dressyrträning

Ida & Marble tränade på med övergångar, volter och galopp
 
Ida kämpade på mycket bra, sitter ned i galoppen nu. Tränade på att öppna och stänga Marble på volten.
 
 
Paparazzin lyckades fånga mig och C-Day på framridningen.
Idag tränade vi på:
Öppna, samlad skritt, bakdelsvändning (fick en 6:a i betyg från LA bedömning). Och tillsist lite galopp!
Han var så svett att det skummade under sadeln ;)
Själv har jag inte ridit så mycket de senaste dagarna pga lite kroppsliga problem.
 
 
 
 
 
Vid 21.00 var det dax för duschen sen lite myspys i soffan med vällingflaskan och Pyret.
Nu ska jag straxt äta kantarell macka. Nystekta nyplockade sommarkantareller, mums!
Tur att min man är så duktig på att rensa när jag helst bara plockar svampen ;)
 
 Igår tränade jag Totte. Gick jättebra :)
 
Iförrgår red jag Mavve på banan och han gick kanonbra! Men i vänster galopp så började han skrika rätt ut och stegra och bocka, inte lite utan REJÄLT! Det kändes att han fick ont någonstan så jag hoppade av. Han skakade. Igårkväll tog B och jag en promenad med honom ner till bron och vände sen longerade jag honom. Mavve sladdade ut lite väl mycket i höger varv. Har bett om tid hon equiterapeut alt så åker jag dit med honom.
Känner jag rätt nu så har han en låsning i korset.
 
Ha en bra kväll alla! NU HAR JAG SEMESTER!!!!!!!!
 
Kram kram!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim