Torsdag



Låååååång dag, äntligen inne i värmen och dricker varmt gött Rooibos tea med äldsta underbara dottern.
Jag får hålla tillgodo med arkiverade bilder efterosm att min egen fotograf säger att det inte är så optimalt att fota i beckmörker ;)
Har handlat lite till idag, förutom mjölk och sånt.
50kg Krafft Groov 90
Lädergrimma, svart till C-Day
Höpåse till transporten
25 kg morötter
B hade snällt nog tagit in och fodrat pojkarna redan när jag kom hem :)
Så jag hann med att fika med nybryggt kaffe och kanelbulle innan det var dax att bege sig ut i stallet.
Jag red inte idag pga min smärtsamma nacke. Men jag blev iallfall sams igen med Mavve :)
Vi gosade mycket och läääänge, blåste lite lätt i näsborren och ryktade länge och väl.
Den nya ryktborste med gethår har blivit hans favoritborste!!
Alla hästarna borstades tills de glänste i pälsen. Täcken hängdes upp i torkrummet och fläkten är på.
Nya torra täcken på alla hästarna, maten är klar och katterna fixade :)
Putsade alla träns och lädergrimmor och faktiskt lite snabbt dressyrsadeln. För att inte nämna mina nya läderridstövlar som jag vanvårdat nåt hemskt!!! Nu skiner de som solen :)



Nu är allt förberett in i minsta detalj för på lördag bär det av att hämta hem C-Day!
Nästa vecka kommer rutiga täcket hem, är så barnsligt förtjust i det.



Snart kommer första numret! Kanske kan jag vila lite när jag läser den...
Nä nu är det slut på te och brasan måste hållas vid liv.
Ska passa på att pussa lite på min älskade Iphone som varit borta hela låna dagen... Nästan panikångest ett tag!!
Skönt att jag inte har kollegor som trackar mig med att mickla med mobiler och dryga sig. Nä vad jobbigt det hade varit i såfall... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim