Skönt att det är över

Idag har varit en ganska så jobbig dag, mentalt sett.
Hästarna var inne när jag kom hem, skönt.
Jag gick ut direkt till dem och mockade. De stod så fint i sina boxar fast dörren var öppen.
Bytte täcken, upp på tork i torkrummet, rykta, fixa mat och longerade C-Day på ridbanan.
Det gick bra. Lindade frambenen, han stod så stilla och fint, efteråt fick han backontrack skydd på alla 4 ben och massage. Jag har verkligen världens härligaste hästar!! Hur är det möjligt?
Efter duschen så var det bara att sätta igån japanjärnan (dator) och jobba. Hur ska jag göra? Hinner inte med allt jag vill, och det jag gör känns ofullständigt. Kanske helt fel dag att resonera detta.
Men min goa tonåring mysöveraskade oss med varsin kopp te från vedspisen. Bra att tänka miljövänligt!
Har även kollat igenom offerterna på ridhus, ridhall och ridtält.
Ska göra en kalkyl någon dag, sen registrera firma. Namnförslag?

Nu ska jag straxt ut och kvällsfodra. Hoppas på hovslagarkontakt och bättre "mood" från mig imorgon.

Ps... Mina sadlar passar båda hästarna! Som Askungen sagan om prinsess skon som tappades på bal.
Vad kan oddsen vara?

Sov så gott!! Kram!

Kommentarer
Postat av: Benitha

Fin blogg du har :-)))



Vad skönt att sadeln passade - då är det snart dax att provsitta? spännande! ser fram emot att få se er igång.





Säg att vi inte missade att stänga någon boxdörr.. då skulle jag aldrig förlåta mig själv:(



Ses!!

2012-01-17 @ 15:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim