Kall kväll!

Har spenderat kvällen i stallet. Gjorde ett tappert försök att rida Maverick på ridbanan men jisses, han var mer intresserad av vad Totte gjorde. Men stundtals var han fin.
Han flyttade undan för höger skänkel riktigt bra, vänster flyr han en aning för. Inte bra. Men vi tränar vidare.
Tog en kort galopp i slutet och Mavve ville bara bocka, så jag la ned galoppen helt för idag. :)
Tanken var att rida Marble efter detta..
Men jag frös nåt så till den milda grad att jag faktiskt hoppade över det och tog C-Day istället.

Snäll som han är den pärlan stod han i spolspiltan (draperier till trots) och lät sig villigt bli omhändertagen.
Han var jätteduktig!!! Visst märks det att han reagerar och inte tycker om att dra sadelgjord.
Men det gick så bra så. Promenerade på ridbanan ett tag sen satt jag upp från pall. UNDERBART!!!
Han står blickstilla!!! Inte alls som Maverick som busigt tar ett megahopp rätt upp och framåt!!!
Skrittade fram tills han var helt avslappnad i båda varven. Kortade upp tyglarna och han testade av mig lite.
Inga större bus alls. Sen fanns han där men sin vackra ostbågsformade nacke och kortade fint upp sina steg.
Helt otroligt hur han bjuder inom loppet av 15 minuter.
Jag är jättelycklig!  B var med och log lite, han erkände att han var mäkta förvånad över oss båda.
Det här känns rätt! Jag känner att C-Day trivs också. Han ska må bra och trivas, det är jätteviktigt för mig. m

Nu ska jag värma mig med kaffe och en muffins framför brasan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim